26 February 2008

Печелившите. Другите "Оскари"...

Едва ли ще открия топлата вода с дразнещите разтегливи Flash банери, които имат силата и дързостта да прецакат настроението и лежерното темпо на средния уеб сърфър. Зареждаш си умерено любим сайт и се оказва, че преди да стигнеш до новината и съдържанието трябва да се насладиш на изящестеството на разтегливия банер, които закрива точно главната новина или това, което би ти било интересно.

Толкова ли е трудно да кажеш не на налудничав рекламодател, който мисли че ако ми прекъсне лежерното уеб сърфиране и запомня марката, продукта сигурно ще се възползвам един ден от възможността да му се израдвам. Още повече при силната конкуренция, която няма никакво намерение да се занимава с подобни упражнения по онлайн реклама.

Номинациите до тук са:
1. Медии
- Web media group
- Dir.bg (със специално внимание на удивителната способност да закриват, точно "огромната" снимка и заглавието към новината, която посетителя си мисли че ще разглежда)

2. Рекламодатели (боси такива)
- киров/бош, така се радвах на отвертките, които завиваха че...
- Пежо,
- Frog.BG
- Volkswagen

Този тип реклами с лекота надминават всичките ми дразнения породени от СПАМ-а. Ясно е че онлайн медиите трябва да се издържат от нещо, но за сметка на това губят моето внимание, кой знае - някой ден, някои от тях вероятно ще намерят златната среда. За тяхно съжаление, дотогава много потребители ще са изчезнали.

Къде ли? Ами в онлайн места, където рекламата и съдържанието се сливат, за да оставят на посетителя да прескача по свой избор от едното към другото без шамарите за насочване на вниманието, наречени разтегливи банери.

Ясно е че апел като този "превърнете рекламите в съдържание - ВЕДНАГА!"е твърде авангардистичен днес, така по принцип. Не смятам обаче да хващам боздуганите и да се връщам в каменната ера.

Ако и на теб ти е дотегнало да си пещерен човек добави мнение с други такива титани на мисълта, за да попълним нашия hall of fame.

11 February 2008

Нов конгрес... :)

Интересни ми бяха до последния БКП конгрес, след това целия фън изчезна, когато БСП стана БКП или беше обратното. Все едно, не става дума за политика не и за българска всеки случай. Май без да искам се случва връзката с предния пост. Не, това не е политически блог!

Думата ми обаче беше за Световния Мобилен Конгрес или Мобилния Световен Конгрес (World Mobile Congress), който днес се откри в Барселона. Покрай конгресите се случват много интересни неща. Някои анонсират прототипи - е не точно някои, а именно Nokia и Sony Ericsson (има и видео за невярващи):

1. Nokia - Touch UI
2. Sony Ericsson - нещо подобно на Album selector на iPhone

Предавам се - изписах всичко това, за да се изфукам с моя iPhone :). Познахте, но само 50%. Общият знаменател, които ме впечатли, е че гледаме п-р-о-т-о-т-и-п-и?!?! Ехоо? Прототипи ли? Година и няколко месеца, след анонса на работещ iPhone?

Та се чудих - кое ще се случи по-бързо - да чуем за бизнес функционалност (Exchange и 802.1x поддръжка) в iPhone (добре де съгласен съм с вдигнатата ръка - и пълен Bluetooth стек, останалите свалете ръцете - GPS навигация и VoIP софтуер ще има две седмици след пускането на iPhone SDK) или показаните прототипи успешно ще изкласят през пубертета на фокус групите и пъпките на маркетинговите проучвания, за да кацнат на рафтовете на магазините, за да се продават?

В малко по-сериозен тон - покрай новините от конгреса Вивиан Рединг, чиято е и основната заслуга за същественото намаляване на евро роуминг тарифите, напомни за високите цени за Data роуминг. Като гледам в колко апарати вече има Wi-Fi и бързия ръст на hotspot зоните, дори и в БГ ми хрумва още едно състезание - Wi-Fi срещу евтин Data Roaming.

Залози и за двете състезания не се приемат, но би било интересно твоето мнение. От мен лека и рошава вечер :)

P.S.
Google има невероятно чувство за хумор, когато човек пусне търсене на снимки за конгресите на БКП. Още по-интересно би било, когато след време някой напише "+Nokia +iPhone +БКП" и цъкне "I'm feeling lucky" в Google

07 February 2008

Надрусан поздрав за вестник Дума

дла;к;осдк;адобкжд;аокж жорякфжаклйж 30дасл;к лсдкф асл - това е първата част от научният експеримент, с който учените сложили 100 000 маймуни пред пишещи машини с тайната надежда, някоя от тях да сътвори следващия Хамлет. Постепенно в мрежата, а се оказва и че в умерено уважаваните медии се появиха други откъси от този почти научен експеримент.

Бях много щастлив да открия, че и вестник Дума също цени резултатите от този експеримент. Дори толкова, че да публикува друга част от труда на стотиците хиляди човекоподобни. Оформен в статия и подписан с човешко име този материал се опитва сякаш да продължи експеримента и да види дали уважаемите читатели ще забележат разликата пробутвайки антропологичен експеримент сред статиите, които обикновено симпатичните журналисти от Дума творят.

Тъй като това разширение на научния труд е от фундаментално значение за всички блогъри в България, особено за тази част от тях, която използва правото си на глас по време на избори бих искал да отправя гореща молба към не надрусаната част от тях да сложат по един линк към статията в своите блогове и да отчетат слизането на надявам се последните шумкари от горите (мислех, че отдавна всички са се върнали в цивилизацията)

Много е жалко, че това журналистическо престараване е по тема, която е наистина съществена и важна, а именно сигурността на децата в Интернет. Вероятно главните макаци са били ядосани от публичния протест на онлайн общността по повод поредната изцепка с подслушването на Интернет потребителите и са възложили задачата за очернянето на блогърите на пренавита колежка - много жалко!

И лека промяна на Creative commons лиценза на блога - такава надрусана промяна. Който иска да линква или ползва части от този текст, както намери за добре. Вестник Дума не може да ползва никаква част от този блог, освен ако не се извини официално на блогърите в БГ. Колеги - на първа страница, моля!

06 February 2008

Авторските права в Интернет и нещо за блоговете. Историята на Паулу Коелю

В яростните престрелки между потребители, автори и посредниците им за авторските права и Интернет много рядко може да се чуе толкова любопитно мнение, идващо от неочаквана страна на барикадата. Бонус - гледна точка на Паулу Коелю за блоговете и Интернет. Подсказки (без spoiler) - piratecoelho

Гледай тук

Още един бонус за хулиганите - четвъртата презентация/реч - от бащата на United colors of Benetton Oliviero Toscani оригинален, uber хулиган.