26 February 2008

Печелившите. Другите "Оскари"...

Едва ли ще открия топлата вода с дразнещите разтегливи Flash банери, които имат силата и дързостта да прецакат настроението и лежерното темпо на средния уеб сърфър. Зареждаш си умерено любим сайт и се оказва, че преди да стигнеш до новината и съдържанието трябва да се насладиш на изящестеството на разтегливия банер, които закрива точно главната новина или това, което би ти било интересно.

Толкова ли е трудно да кажеш не на налудничав рекламодател, който мисли че ако ми прекъсне лежерното уеб сърфиране и запомня марката, продукта сигурно ще се възползвам един ден от възможността да му се израдвам. Още повече при силната конкуренция, която няма никакво намерение да се занимава с подобни упражнения по онлайн реклама.

Номинациите до тук са:
1. Медии
- Web media group
- Dir.bg (със специално внимание на удивителната способност да закриват, точно "огромната" снимка и заглавието към новината, която посетителя си мисли че ще разглежда)

2. Рекламодатели (боси такива)
- киров/бош, така се радвах на отвертките, които завиваха че...
- Пежо,
- Frog.BG
- Volkswagen

Този тип реклами с лекота надминават всичките ми дразнения породени от СПАМ-а. Ясно е че онлайн медиите трябва да се издържат от нещо, но за сметка на това губят моето внимание, кой знае - някой ден, някои от тях вероятно ще намерят златната среда. За тяхно съжаление, дотогава много потребители ще са изчезнали.

Къде ли? Ами в онлайн места, където рекламата и съдържанието се сливат, за да оставят на посетителя да прескача по свой избор от едното към другото без шамарите за насочване на вниманието, наречени разтегливи банери.

Ясно е че апел като този "превърнете рекламите в съдържание - ВЕДНАГА!"е твърде авангардистичен днес, така по принцип. Не смятам обаче да хващам боздуганите и да се връщам в каменната ера.

Ако и на теб ти е дотегнало да си пещерен човек добави мнение с други такива титани на мисълта, за да попълним нашия hall of fame.

1 comment:

Anonymous said...

Hall of Fame ли!?
Ето направо "пълния" списък ;) :
http://stanev.org/abp/adblock_bg.txt
Вече прекарах няколко безплодни спора относно влиянието на AdBlockPlus списъка ми върху българската рекламна действителност. Безуспешни, разбира се.
Нека се изнамерят по-добри методи за промотиране на продукти и услуги. Надявам се привлечените от шаренията клиенти все пак да са доволни.
Останалите се радваме на листа.